Social Hub Den Haag
De gemeente Den Haag heeft als doel meer werkgelegenheid te creëren voor mensen die te vaak langs de kant blijven staan. Hiervoor heeft de gemeente de Social Hub Den Haag in het leven geroepen om zo praktische informatie te bieden aan social ondernemers die willen starten of groeien in Den Haag.
De mensen achter de Social Hub kwamen bij ons met de wens voor een website. Een klein obstakel was alleen de planning, de website moest binnen een aantal weken af zijn in verband met de lancering van het initiatief. Daar wij vaak wel in zijn voor een uitdaging, gingen wij de samenwerking aan en dus ook direct aan de slag!
Tijdens een workshop hebben wij samen met de klant de eerste stappen gezet in het voortraject. Samen is bepaald wat er op de website moet komen te staan, welke onderdelen haalbaar waren binnen de gestelde planning en hoe deze vervolgens moesten gaan werken (wireframes). Het voordeel was dat het kernteam van Social Hub zeer goed was voorbereid voordat zij naar ons toekwamen. Er bestond een helder en realistisch beeld van wat er mogelijk was binnen de tijdspanne, wat zijzelf wilden van de website en wat zij wilden aanbieden aan de doelgroep.
Op basis van deze workshop stelden wij de wireframes op en deze zijn in overleg overgedragen aan Reinier Hamel (voorheen Sin). Reinier had reeds de vormgeving van de offline communicatie verzorgd en heeft op basis van onze input ook de website ontworpen. Op basis van de ontwerpen is door ons de front-end gebouwd en het CMS ingericht. Omdat de klant goed was voorbereid hadden zij ook al een groot deel van de content klaar voor implentatie. Alles kwam in een kort tijdsbestek dus erg goed samen! Een heel groot voordeel hiervan was dat er direct begonnen kon worden aan de inrichting van de kennisbank. De livegang van dit onderdeel was eigenlijk gepland voor een tweede fase maar kon door de effectieve manier van samenwerken meteen mee met de lancering van de website.
De website is een goede ondersteuning van de werkzaamheden van de mensen achter Social Hub Den Haag. Bezoekers worden aan de hand van een viertal zogenaamde customer journeys meegenomen in de kennisbank waar zij geholpen worden met de specifieke vragen die betrekking hebben op hun situatie.
Wat wij gedaan hebben:
Workshop voortraject, wireframes, realisatie front-end en implementatie Bolt CMS
Dit project is opgeleverd in september 2017.
Vragen? Neem contact op:
070 345 76 28
socialhubdenhaag.nl